ПОСЛЕДНОТО ДЪРВО

Цифрово копие на гората Бяловежа. Отсега нататък всеки, без да напуска дома си, може да посети гората Бяловежа и да се влюби в нейните горички, борове, блата, потоци, езера.

Гората Białowieża е единствената оцеляла низинска гора с естествен характер в нашата част на света. Това уникално място в световен мащаб заслужава уважение и грижа. Ето и цифрово копие от него. Отсега нататък всеки, без да напуска дома си, може да посети гората Бяловежа и да се влюби в нейните горички, борове, блата, потоци, езера.

цел

Повишаване на осведомеността за съществуването и значението на гората Бяловежа сред младите хора, набиране на средства за така наречените горски патрули, съвместно организирани от Грийнпийс.

Реализация

Изключително ефективна и ефектна покана за младата публика да се запознае с проблема се оказа създаването на виртуално копие на гората Białowieża, построена 1:1 в популярната игра Minecraft. Като част от кампанията прехвърлихме истинския проблем на гората Бяловежа във виртуалния свят, така че той да бъде по-достъпен за по-младата целева група и разбираем за всички. Тринадесет субекти участваха в изграждането на „виртуално копие“ на гората Бяловежа pro bono. На разработчиците бяха необходими три месеца, за да изградят картата. Виртуалната версия на гората заема около 700 км2, а нейният свят е построен в мащаб 1:1. Всеки блок в играта заема 1м3, а цялата карта е построена с повече от 50 милиарда такива блока. Разработчиците засадиха 7 милиона дървета върху него, включително 40 проекта, уникални за горските видове. Сред влиятелните лица, участващи в действието, бяха: Zakreble, GilathissNew, RoxMB, Mattyniu, Flothar, Manoyek, CraftCast, Undecided, GamerSpace. Minecraft служи като платформа за улавяне на сърцата и емоциите на младите хора - но цялото нещо не се случи около играта, а застрашената гора.

констатации

Един от най-големите ефекти от тази кампания беше завършването на събирането на 170 хиляди подписа, които Грийнпийс използва като аргумент срещу сеча на гората Бяловежа. Съдържанието на инфлуенсърите беше гледано 2 954 510 минути, което дава общо повече от 5 години и половина! Най-големите полски и чуждестранни медии писаха за кампанията и нейното водещо послание, че опазването на околната среда е готино и неполитическо отвлякоха стотици хиляди хора.

Субекти, участващи в създаването на кампанията:

Огилви x Грийнпийс

Снимки на AIA ASE

AMP Полша

Експресо пост продукция

Фейсбук творчески магазин

Комплект игри

Геобоксери

Лайфетюб

Плек „Бартош Дзядош“

Рокон

SHOOTME Визуални артисти

Звучи добре

Искате ли да си сътрудничите с нас?

Ако искате да се присъедините към нашата мрежа или да си сътрудничите с конкретен създател - просто ни пишете съобщение!