Lifetube за брандове

Ние създаваме ефективни инфлуенсър маркетинг кампании, които носят резултати. Работим с доказани и надеждни създатели, които ще помогнат на вашата марка да генерира печалби, както и да изгради разпознаваемост на пазара.

Защо Lifetube?

Ние ще ви помогнем да постигнете бизнес целите на вашата марка.

Сътрудничество с най-големите инфлуенсъри

Ние си сътрудничим с доказани, проверени автори на съдържание с добра репутация и надежден обхват. Имаме над 1500 създатели в нашата база данни и над 120 от тях си сътрудничат ексклузивно с нас.

Кампании, ориентирани към ефективност

Подхождаме индивидуално към нуждите на всеки клиент. Ние се фокусираме върху максимизирането на ползите от маркетинговите кампании с инфлуенсъри. Помагаме да постигнете вашите бизнес цели и да постигнете забележителни резултати.

Пълно обслужване

Благодарение на нашия отдел Creative Lab, ние създаваме дори най-сложните и обширни кампании от нулата. Ние гарантираме бърз и ефективен процес на сътрудничество – от изготвянето на бриф до финалния доклад.

Запознайте се с нашите създатели

Ние си сътрудничим със стотици най-добри творци в България.

Chefo

Интервюта и подкаст
Коментари
Начин на живот
Пътувания
Развлечениe

Cris Zahariev

Начин на живот
Пътувания
Развлечениe

Alexcheto

Развлечениe
Пътувания
Игри

Linsho

Начин на живот
Развлечениe
Пътувания
Игри

Eva Georgieva

Красота
Начин на живот
Развлечениe
Пътувания

Elyasa

Начин на живот
Развлечениe
Пътувания

Marie-Konstantin

Красота
Начин на живот
Развлечениe

Kristina Doncheva

Начин на живот
Родителство
Красота

Arti

Начин на живот
Развлечениe

Stefie

Красота
Начин на живот
Развлечениe
Интервюта и подкаст
Пътувания

Stan

Интервюта и подкаст
Развлечениe

Roglevi Family

Родителство
Развлечениe
Начин на живот

Kachimumu

Развлечениe

Milen Kolev

Развлечениe

Nena Vurbanova

Красота
Начин на живот
Спорт и фитнес

Ivomila

Красота
Начин на живот
Пътувания

Adriana Turkmen

Начин на живот
Пътувания

Iliana Lazarova

Красота
Начин на живот

Bianka Matakova

Образование
Начин на живот

Victoria Parvanova

Красота
Начин на живот
Пътувания

Tsveti Vasileva

Красота
Начин на живот
Пътувания

Tedi Shishkova

Начин на живот
Красота

Petya Doncheva

Красота
Начин на живот

Daniel Nikolov

Начин на живот
Развлечениe

Vessou

Развлечениe
Начин на живот

Konstantin Stoev

Развлечениe

Miroslav Gochev

Кулинарни

Albena Sitnilska

Спорт и фитнес

Nicole Dunev

Красота
Начин на живот

Akseniya Mihailova

Начин на живот
Красота
Родителство

Alexandra Jekova

Начин на живот

Tina Gaydarova

Начин на живот
Родителство

Mihaela Todorova

Начин на живот
Спорт и фитнес

Filyaka

Начин на живот
Развлечениe
Родителство

Choko

Интервюта и подкаст
Начин на живот

Ivana Dineva

Начин на живот
Красота
Пътувания

Anna-Maria Petkova

Пътувания
Начин на живот

Iva Georgieva

Красота
Начин на живот
Пътувания

Konstantina Simeonova

Начин на живот
Красота

Black Gogo

Развлечениe

Atanasia Bachorski

Начин на живот
Красота

Daniel Bachorski

Начин на живот

Borislav Lazarov

Спорт и фитнес
Начин на живот

Presiana Spasova

Начин на живот
Красота

Ivana Petrova

Начин на живот
Красота

Sophie Marinkova

Начин на живот
Красота
Родителство

Alexandra Feigin

Спорт и фитнес
Начин на живот
Пътувания

Denislava Velkova

Спорт и фитнес
Начин на живот
Красота

FabMamaWorld

Родителство
Начин на живот

Simona Koleva

Красота
Начин на живот

Ei Bo

Развлечениe
Интервюта и подкаст
Култура и ревюта

Megsun

Развлечениe

Hristina Georgieva

Начин на живот
Развлечениe
Красота

Yani Mihaylova

Развлечениe
Начин на живот
Красота

Slavinaaaa

Красота
Начин на живот

Iva Mandicheva

Начин на живот
Красота
Развлечениe
Хоби

Magi San

Родителство
Начин на живот
Красота

Polly Nedkova

Начин на живот
Красота
Култура и ревюта
Развлечениe
Хоби

Ioan-Petar

Развлечениe
Начин на живот
Коментари

Geri Petkova

Начин на живот
Красота
Развлечениe

Denislav Dimchev

Развлечениe
Игри
Начин на живот

Ivelina Grancharova

Начин на живот
Красота
Развлечениe

Teodora Todorova

Красота
Начин на живот
Родителство

Scandillous

Красота

Dimitar Kiryazov - Vankata

Развлечениe
Технология
Технология
За деца
За деца
Хоби
Хоби
Спорт и фитнес
Спорт и фитнес
Развлечениe
Развлечениe
Кулинарни
Кулинарни
Култура и ревюта
Култура и ревюта
Игри
Игри
Красота
Красота
Образование
Образование
Интервюта и подкаст
Интервюта и подкаст
Родителство
Родителство
Коментари
Коментари
Начин на живот
Начин на живот
Пътувания
Пътувания
Автомобили
Автомобили

Защо да си сътрудничите с нас?

01
Предлагаме цялостно обслужване в областта на инфлуенсър маркетинга. Можете да разчитате на нас за всичко - от създаването на креативна концепция и стратегия до подбор на създатели, изпълнение, измерване на ефективността и отчет. Ние подкрепяме нашите клиенти на всеки етап и предлагаме най-добрите решения за Вашият бизнес.
02
Имаме най-голям опит на пазара. Годишно осъществяваме около 2500 колаборации между брандове и инфлуенсър за повече от 600 клиенти. Ние планираме кампании, съобразени с нуждите и бюджета на нашите клиенти — от еднократни участия до мултиплатформени кампании, включващи множество създатели едновременно.
03
Работим с най-добрите инфлуенсъри в България. Провеждаме детайлна проверка на всеки създател, когото препоръчваме за сътрудничество.
Благодарение на нашата широка мрежа от контакти, можем перфектно да комбинираме инфлуенсърите с Вашите продукти или услуги.
04
Ние изграждаме стратегии въз основа на уникални данни. Разполагаме със собствени инструменти, които ни позволяват да анализираме пазара и да създаваме кампании, които вълнуват зрителите и генерират голям обхват.

Те ни се довериха

Това са само няколко от стотиците компании, които са решили да работят с нас.

Награди

Нашите кампании са международно признати с отличия в различни конкурси.

ЧЕСТО ЗАДАВАНИ ВЪПРОСИ

Често задавани въпроси.

Въпреки това, терминът „посредничество“, както и самото наименование „партньорска мрежа“, не напълно описват точната роля на тези мрежи на пазара. MCN са всъщност „технически“ инструменти, които се използват за улесняване на работата със създатели, но тяхната роля не се изчерпва само с това.

 Днес MCN все по-често се възприемат като „партньорски агенции“, които извършват много повече само от посредничество. Тези агенции поемат отговорности, които включват създаване на креативни концепции за кампания, производство на видео съдържание (не само за каналите на създателите, но и за специализирани канали на марки), оптимизиране на съдържанието и анализиране на резултатите. Освен това, те играят важна роля в обучението на индустрията, като помагат за развиването на нови практики и тенденции в маркетинга чрез влиятелни лица.

 Това означава, че MCN не са само посредници между брандовете и създателите на съдържание, а играят активна и стратегическа роля в целия процес — от генерирането на идеи, през създаването и разпространението на съдържание, до оценката на резултатите и напътствия за индустриалното развитие.

През последните години наблюдаваме сериозна промяна в медийните навици, която оказва негативно въздействие върху традиционната телевизия. Според проучване на Deloitte, очаква се още по-голямо увеличение на популярността на онлайн видеото и мобилните устройства. С нашето ръководство ще Ви бъде много по-лесно да намерите своето място във възможностите на YouTube!

 Наблюдаваните промени се дължат, наред с други неща и на нарастващото самосъзнание на младите зрители. Достъпът до нелинейни услуги отговаря на нуждите на съвременния потребител, който иска сам да решава какъв материал да гледа и кога да се върне към него. В YouTube той получава точно тази възможност – може да избягва натрапчивите и безполезни реклами и да гледа само това, което му е наистина интересно.

Как да създадем интересно и ангажиращо съдържание, което зрителят ще избере по собствено желание?

 В YouTube има много възможности, а изборът на подходящия вариант зависи най-вече от целите, които иска да постигне марката. Ето 9 начина за популяризиране, които всеки маркетолог трябва да знае:

Позициониране на продукти

 Ключът към успешното позициониране на продукт в съдържание, което ще бъде възприемано с удоволствие и ще се запомни от зрителите, е да се осигури логична последователност на сюжета. Важно е продуктът да не бъде просто поставен на заден план, ако това не е свързано с основната история. Освен това, прекалено натрапчивите рекламни съобщения могат да нарушат възприемането на съдържанието от зрителите.

 Пример за добро интегрирано продуктово позициониране е сътрудничеството между марката Hochland и момичетата от канала Asparagus.Сиренето е естествено интегрирано в историята, а не поставено изкуствено или натрапчиво. То не отвлича вниманието от основната идея на видеото, а напротив - допълва и обогатява съдържанието, което прави видеото по-ангажиращо и приятно за гледане.Напротив, това съдържание беше гледано повече от 0,5 милиона пъти, получи над 33 хиляди харесвания и 96% положителни оценки.

Специално брандирано съдържание

 Епизод, който е изцяло посветен на марката, трябва да бъде изграден около сценарий, който задържа вниманието на зрителя и не създава впечатление, че става въпрос само за реклама. Пример за това е видеото „Моят дневник на червилото“ от Lamakeupebelli, което представя новата линия червила на Estée Lauder. Видеото се фокусира върху качеството на производството, което е основната характеристика на продукта. Средното време за гледането му е над 2,5 минути, а броят на „харесванията“ представлява 99% от всички реакции.

Продуктът като герой

 Не всяко съдържание, създадено в сътрудничество с ютубър, трябва да следва класическия начин на на продуктово позициониране.Представете си, че трябва да предложите продукт от мебелната индустрия, с който искате да заинтересувате широка аудитория.Искате потенциалният клиент да знае неговите предимства и функционалност, много по-ефективно може да бъде да се създаде история, в която продуктът играе основна роля. Така, вместо да се фокусирате само върху характеристиките на продукта, можете да го представите като "герой" на епизода, като го поставите в контекста на интересна и ангажираща история.

 Пример за такова представяне е видеото в канала Ziemniak, създадено в партньорство с марката Meblik. В това видео, вместо просто да показва мебелите от новата колекция, вдъхновена от Междузвездни войни, ютубърът създава креативен сюжет, в който той подарява мебели на малката си сестра, като тайно реновира стаята й. Същевременно продуктите не са натрапчиво показани, а са част от самата история. Това създава по-естествено и ангажиращо представяне на марката.

 Положителната „шега“ със сестрата беше наблюдавана от почти 580 хиляди души и е получила повече от 98% положителни оценки, което показва, че подходът е бил успешен.

Тест/Преглед

 Проучвания показват, че 70% от тийнейджърите се доверяват повече на дигиталните влиятелни лица (инфлуенсъри), отколкото на традиционните знаменитости. Това е важен фактор за марките, които искат да достигнат до младата аудитория. Когато ютубър направи преглед на продукт, в който показва неговите предимства, той не само че предоставя ценна информация за зрителите, но и дава голяма стойност на самата марка. Това е особено важно, когато целта е да се ангажира специфична аудитория, която редовно следи канала на съответния инфлуенсър.

Пример за успешен тест на продукт е видеото за самобръсначката на Wilkinson, направено от ютубъра Potato. Тестът се състои от два етапа:

  1. Първият етап е стандартен тест за използваемост, в който ютубърът показва как самобръсначката работи в обичайни условия. Това е най-често срещаният вид тест, който цели да покаже основните характеристики на продукта.
  2. Във втория етап ютубърът, обаче решава да направи теста по-интересен и вълнуващ, като лети в балон и тества самобръсначката при екстремни условия. Това добавя уникален и креативен елемент към видеото, който го прави по-забавно и ангажиращо.

И двата видеоклипа не само че увеличават органичния обхват сред целевата аудитория на продукта, но също така стават много популярни и широко гледани. Този подход превръща стандартната рекламна кампания в нещо, което зрителите с нетърпение очакват и се наслаждават да гледат.

Социална кампания

 Дигиталните инфлуенсъри имат способността да изградят силна и ангажирана общност, която не само ги следи, но и разчита на техните мнения. Поради това социалните кампании, създадени със съдействието на ютубъри, имат много по-голямо въздействие върху аудиторията в сравнение със стандартната реклама. Един успешен пример за такава кампания е инициативата "Игра за живота на кучето", реализирана в играта Minecraft.

Ръководството на магистрала А4 (Катовице-Краков) реши да се фокусира върху проблема с изоставянето на кучета по пътищата и използва нестандартен подход, за да привлече общественото внимание към този въпрос. С помощта на популярни ютубъри, включително най-големия канал за Minecraft в Полша — RoxMB, клиентът организира състезание, в което участниците трябваше да проектират собствена карта в Minecraft, свързана с темата за спасение на животни.

 Резултатите от кампанията бяха впечатляващи: видеоклиповете, публикувани от създателите на съдържание, генерираха над 800 хиляди гледания, а компанията получи повече от 200 заявки за участие в конкурса. Но най-голямото постижение беше, че кампанията успя да започне важна национална дискусия за проблемите с изоставените кучета, което бе основната й цел.

Стратегическо сътрудничество

 Дългосрочното стратегическо сътрудничество с влиятелни лица предлага редица ползи, като създаване на силни посланици на марката, информираност на зрителите и повишаване на тяхната лоялност.Това е основата на успешни партньорства, които водят до дълготрайни и ефективни резултати. Един от примерите за успешна марка, която активно използва стратегически сътрудничества с влиятелни личности, е Play.

 През годините Play е работила с най-популярните ютубъри и успешно е реализирала кампании, като например насърчаване на потребителите да регистрират предплатени карти, с помощта на кампанията #akcjarejestracja. Това беше част от по-голяма инициатива, наречена „Целият интернет се присъедини към Play“, която два пъти е била част от известния фестивал Przystanek Woodstock. Тази кампания привлече голямо внимание и беше добре приета от аудиторията.

 През тази година Play стартира ново и още по-голямо сътрудничество с влиятелни личности, като участието на популярни ютубери като Szparagi, Lisie Pieklo, Mietczyński, Płówny Nawau, Kocham, Лукаш Якобиак, Maciej Dąbrowski, loveandgratshoes и Martin Stankiewicz в 24-часово предаване на живо. Целта на това предаване беше да се съберат средства за благотворителната организация WOŚP (Великият оркестър за Коледна благотворителност).

 По време на предаването, броят на зрителите достигна 120 хиляди души само за един час, което показва колко ангажирана и заинтересована е публиката. Благодарение на голямото участие и на силната подкрепа от страна на тези влиятелни личности, Play успя да дари към 400 хиляди PLN на сметката на WOŚP, което е значителен принос за благотворителната кауза.

Използване на инфлуенсъри в съдържанието

 Вместо да показвате продукта в социалните мрежи на инфлуенсърите, можете да обърнете ролите и да поканите самите инфлуенсъри да се появят в каналите на марката. Това е ефективен начин за реклама, който ще Ви помогне да достигнете до нова аудитория и да повишите осведомеността за продукта. Пример за това е кампанията #mojepowietrze, реализирана от ING Bank Śląski в  нейните социални мрежи. Кампанията насърчава хората да използват велосипеди, да преминат към енергийно ефективни устройства и да се включат активно в борбата срещу замърсяването на въздуха. В серия рекламни видеа бяха представени известни личности, които показват своята грижа за околната среда, а кампанията използва контекста на социалните мрежи, за да събере и мобилизира хората. Лицата на кампанията включваха, например:MiShon и EMCE. Участието им в кампанията накара почти 1800 души да се включат активно и да публикуват снимки с хаштага #mojepowietrze, като по този начин кампанията постигна голямо ангажиране в социалните мрежи.

Колко печелят инфлуенсърите?

Колко можете да спечелите в YouTube?

Колко печелят ютубърите на месец?

Колко се печели на 1000 гледания?

Какво печелят инфлуенсърите?

Кой печели най-много пари в YouTube?

Кой ютубър печели най-много?

Какво е партньорска мрежа на YouTube?

Миналата година групата изплати близо 70 милиона злоти на сътрудничещите създатели, което е с 5 милиона повече спрямо предходната година. Партньорската мрежа на LifeTube покрива 12% от гледаемостта на YouTube в Полша.

Маркетингови кампании за инфлуенсъри

През 2022 г. компанията осъществи 2300 сътрудничества по линия „марка-инфлуенсър“ с над 600 различни клиента. Средната стойност на един договор за сътрудничество с инфлуенсъри е била 18 592 PLN.Според данни на LTTM, клиентите все по-често избират кампании, обхващащи няколко платформи: те провеждат активности едновременно на различни социални медийни канали. Най-голям дял от търговските публикации бяха публикувани в Instagram (повече от 50% от всички публикации), но създателите спечелиха най-много от рекламни сътрудничества в YouTube. Делът на кампаниите в TikTok също нараства динамично — броят на сътрудничествата на тази платформа се увеличава повече от два пъти годишно.

Сътрудничество с влиятелни лица

През 2022 г. LTTM изплати близо 70 милиона PLN на създателите, което е с 7 милиона повече в сравнение с 63 милиона PLN през 2021 г. Приходите на влиятелните лица в мрежата за всяко 1000 гледания в YouTube също показаха нарастване. Благодарение на новата технология, въведена от LifeTube за автоматизиране на добавянето на реклами и оптимизация на съдържанието, така наречените RPM (приходи на 1000 показвания) се увеличиха средно с 18% спрямо предходната година. Според LTTM, отделът за продажби е обработил над 4000 брифа от директни клиенти и рекламни агенции.

LTTM разполага с повече от 1500 уеб създатели в своята база данни, работещи на почти всички социални платформи, като над 120 от тях работят ексклузивно с компанията, която управлява техните канали. Каналите на LifeTube имат общо 240 милиона абонамента (увеличение с над 20 милиона спрямо предходната година) и представляват повече от 12% от цялата гледаемост на YouTube в Полша. В същото време създателите на LTTM вече имат близо 60 милиона последователи в Instagram и са генерирали над 3 милиарда гледания в TikTok, което е с 1 милиард повече в сравнение с 2022 г.

В сравнение с предишни години, средната продължителност на гледане на видео, публикувано от създатели, свързани с мрежата LifeTube, също се е увеличила до 6,5 минути – с една минута повече в сравнение с 2021 г.

Можете да намерите още резюмета за 2022 г. от индустрията за инфлуенсър маркетинг … ?

Част от данни за видеоклипове в YouTube

 Когато добавяте субтитри, YouTube ги вижда като текстова версия на Вашето съдържание. Това предоставя на платформата допълнителни метаданни и ключови думи, които влияят на позиционирането на видеото. Всеки елемент от информацията — заглавие, описание и изображение на видеото — е важен, особено за нови канали с ограничена аудитория. Тези данни помагат на YouTube да разбере темата на видеото и да го препоръча на зрители с интереси в подобни области. Същото важи и за субтитрите, които също съдържат информация, използвана за индексиране и класиране на видеото. Освен това, важно е да се има предвид, че автоматично генерираните субтитри не винаги съдържат същото количество информация като описанието на видеото.

По-дълго време за гледане

 Съдържанието със субтитри има по-дълго време за гледане в сравнение с това без субтитри. Субтитрите помагат на зрителите да се фокусират върху съдържанието на видеото. Според тестове, проведени от LifeTube, гледането на видеа със субтитри може да бъде до минута и половина по-дълго отколкото това без тях. Времето за гледане е една от най-ценните метрики на платформата, затова добавянето на субтитри е препоръчителнТе не само че подобряват ангажираността на зрителите, но и увеличават шансовете за по-широко разпространение на видеото Ви.

Разширяване на аудиторията с нови зрители!

 Добавянето на субтитри към Вашето съдържание Ви позволява да достигнете не само до глухи хора, но и до зрители, които не могат да възпроизвеждат звук по различни причини.

 Субтитрите са полезни и за хора, които не могат да възпроизвеждат звук в момента. Това могат да бъдат хора в обществения транспорт, студенти, които се намират на скучна лекция, участници в дълга среща, кърмещи майки или просто хора, които се намират в офиса и не искат да пускат звук. Добавяйки субтитри, по този начин разширявате потенциалната си аудитория!

 Ето един съвет: уверете се, че субтитрите започват да се показват още от първата секунда. Така зрителят веднага ще разбере, че може да гледа видеото без звук, ако му е необходимо.

Има два начина да добавите субтитри към видеото си:

  1. Записване на субтитри директно във видеофайла — Това ще гарантира, че всички зрители ще гледат видеото със субтитри, което може да увеличи обхвата и видимостта на видеото. Това решение е полезно, ако искате всички да видят субтитрите, без да имат опцията да ги изключат.
  2. Добавяне на субтитри като отделен .srt файл — Този метод позволява на зрителите да активират субтитрите само, ако желаят. Така можете да избегнете проблеми, като субтитрите да затъмнят важни части от видеото. Освен това, когато използвате .srt файл, алгоритмите на платформата могат да интерпретират съдържанието на субтитрите, което може да помогне за по-добро класиране на видеото.

Силно Ви препоръчваме да добавите субтитри към съдържанието си! Всички създатели на съдържание в LTTM могат да добавят субтитри към видеоклипове с обща дължина до 90 минути чрез инструмента Stenograf.

Ако имате въпроси относно субтитрите, моля пишете на:…..

Разбира се, това не е изчерпателен списък — можете да го усъвършенствате, да добавите предимства извън социалните медии или да включите други платформи.

 Също така, имайте предвид, че това представлява само набор от използваеми „градивни елементи“ — именно от тях се изграждат по-сложни реализации, кампании или цели стратегии.

СПИСЪК С ПРЕДИМСТВА НА ИНФЛУЕНСЪРИТЕ

YouTube

Видео:

  • Рекламен видеоклип
  • Разположение(пасивно/активно; определяне на продължителност, място, контекст)
  • Спонсориран плейлист (подреден според нуждите на клиента)

Инстрийм реклама:

  • Клиентско видео, вмъкнато в записа
  • Реклама от спонсор
  • Графичен елемент/банер, воден знак/лого, видео графика.
  • Краен екран с пренасочване към страницата на материала/клиента
  • Свързани карти с пренасочване към страницата на материала/клиента
  • Линкове в описанието
  • Миниатюра
  • Прикачен спонсориран коментар
  • SEO оптимизация (заглавие, описание, тагове, глави)
  • Поставяне като основно видео в канала
  • Монетизация/видеорекламите са деактивирани
  • Възможност за платена реклама

Лиценз/Права на съдържание:

  • Брандиране на канала
  • Снимка на профила на бранда/аватарsome text
    • Брандиране/лого на фоновата снимка (снимка на корицата)

Други:

  • YouTube Shorts (поставяне/специализирани)
  • Публикации в раздела „Общност“
  • Списък за ремаркетинг от видеоклип или канал от последните 30 дни
  • Създаване на съдържание по поръчка/за канал на клиента
  • Участие на клиента във видео

TikTok

  • Специален видеоклип
  • Поставяне
  • На живо
  • Колаборация с марката
  • Предизвикателство с хаштаг
  • Видео с даден тренд
  • Възможност за платена/медийна реклама
  • Права на съдържание/лицензи
  • Създаване на съдържание по поръчка/за канал на клиента
  • Участие на клиента във видео

Instagram

  • Публикация (снимка/галерия/видео)
  • Тагове, спонсорирани хаштагове, описание
  • Възможност за медийно популяризиране
  • Право/лицензи, възможност за препубликуване
  • Истории (активно/пасивно разположение, специализирани, стандартни с 3 снимки)
  • С филтри или стикери за клиенти
  • С хаштагове и/или брандиране
  • С линк (пренасочване към страница на клиента)
  • Закачане на историите към акценти в профила
  • Reels (специализирани, с пасивно/активно разположение)
  • Показване на страница на клиента
  • На живо (специализирано или с пасивно/активно поставяне)
  • Линк към клиента в био

Facebook

  • Публикация (специална/с брандиране): снимка, видео, текст, линк-пост, споделяне
  • Възможност за платена реклама
  • Взаимодействия
  • На живо (специална/с брандиране)
  • Права на съдържание/лицензи

Twitch

  • Специален стрийм
  • Разположение (активно/пасивно)
  • Чат бот (изпращане на редовно съдържание/оферти/линкове)

Подкаст

  • Специален епизод
  • Вмъкване на съдържание (включване на клиентско съдържание)
  • Спонсорирано споменаване (интро/друго).
  • Специална статия (посветена на партньор/клиент)
  • Статия със споменаване на продукт
  • Специален раздел (посветен на партньор/клиент)
  • Постоянна брандирана секция

Независимо от някакви платформи

  • Забрана за конкуренцията (обхват, продължителност)
  • Използване на образа (поле на експлоатация, обхват, време)
  • Участие в записи/фотосесии и пресконференции
  • Управление профил/канал
  • Съдържание, подготвено за клиента
  • Права на съдържание и лицензи.
  • Участие в събития
  • Пасивно участие
  • Активно участие
  • Записване на репортажи и водене на предавания
  • Изявления пред медиите и участие в интервюта.
  • Незаличимост на постовете
  • Публикуване в точно определено време
  • Съвместни продукти и кобрандиране

Съобщава се, че за една минута в YouTube се качват над 300 часа видео съдържание, а през последния месец платформата е генерирала три пъти повече съдържание, отколкото всички телевизии през последните 30 години.Това бързо темпо, в комбинация с трудността да се разбере защо определено съдържание е популярно, както и с липсата на задълбочени изследвания и ясни резултати от кампании с инфлуенсъри, създава сериозни пречки за някои маркетолози.

 В тази статия ще се опитам да променя това, като представя числа и примери, които доказват, че силата на инфлуенсър маркетинга може да доведе до конкретни и измерими резултати.

Продуктовото пласиране — кратка история на практиката

 За по-добро разбиране на влиянието на YouTube, нека се върнем към 1988 година. През 80-те години американската полиция се сблъсква с нарастващия проблем на произшествия, причинени от млади пияни шофьори, често прибирайки се от партита. В отговор на този проблем започват да се създават множество програми и социални кампании, но без видими резултати. Единствено Джей Уинстън, професор от Харвард, е свързан с термина "определен шофьор" и кампанията, която той провежда.

 Какво е "определен шофьор"? Това е човек, който не пие алкохол на парти и отговаря за безопасното прибиране на приятелите си. През 80-те години в САЩ концепцията за "определен шофьор" е неизвестна, но е популярна в Скандинавия и Канада. Професор Уинстън решава да пренесе тази идея в Америка.

 Първоначалните опити за реализиране на идеята за "определен шофьор" чрез стандартни дейности в училища не са дали очакваните резултати. Как тогава Джей Уинстън успява да постави основите на социалния маркетинг на концепцията? Чрез интегрирането на "продукта". От 1988 до 1992 г. Уинстън работи с холивудски продуценти, които безвъзмездно включват идеята за "определен шофьор" в сценарии на филми и сериали. Когато му предложили да създадат цели реклами или епизоди по темата, той отказал, казвайки: "Едно простo споменаване или кратка сцена с определен шофьор е напълно достатъчна."

 За четири години той успява да интегрира концепцията в 160 филма и сериала. Какъв беше ефектът? Осведомеността за идеята, която преди това била почти нулева, нараства до 90%. Процентът на произшествия с участието на млади пияни шофьори в Америка намалява с 24%, въпреки че трафикът в страната нараства. Най-интересното е, че всички, които били попитани защо са избрали човек за "определен шофьор" на партито отговаряли: "Как иначе? Всички го правят!”

На какво учи Джей Уинстън съвременните маркетолози?

 Изминаха 30 години. Медиите и навиците на потребление значително се промениха, но основният механизъм остава същият — да се постави продукт в естествен контекст, така че той да бъде запомнящ се, дори на несъзнателно ниво и да достигне до широка аудитория. Този подход е възприет и от днешните маркетолози, които успешно навигират в света на инфлуенсър маркетинга.

Ето три примера за добри практики и постигнати резултати чрез този метод.

1.Позициониране на марка/продукт - как реагират зрителите

 Много хора може да се изненадат, но не популярна шега или видео с котка, а епизод, създаден специално за марка, стана най-популярното видео в полския YouTube през 2015 г. Става въпрос за „90-те срещу днес“ на канала AbstrachujeTV, който беше направен по поръчка на бирата EB, завръщаща се на полския пазар в този период.

 В LifeTube решихме да проучим как зрителите реагират на позиционирането на продукти във видеата на YouTuber-и. За целта събрахме извадка от интернет потребители на възраст между 18 и 35 години и ги записахме, докато гледат видео. Използвайки технологията Quantum Insights, анализирахме всички микроекспресии и промени в лицата им с висока честота. Така успяхме да разберем как реагират на всяка сцена от видеото.

90-те срещу днес“

 Доминиращото усещане по време на гледането беше голяма радост, особено когато бутилка бира EB се появи на екрана. Изключение направи първият кадър, където появата на марката беше придружена от тъга, обаче в този кадър бутилката EB лежеше в багажника, открит на тавана, сред много емблематични предмети от 90-те години.За марката тези емоции в този контекст са безценни!

 Общата оценка на проучването от участниците беше 8,79 по 10-степенна скала. Интересното е, че акцентът беше върху сравнението на емоциите, предизвикани от филма на AbstrachujeTV и емоциите, предизвикани от телевизионна реклама на конкурентна марка.

2.YOUTUBER КАМПАНИЯ — КАКВО ЩЕ КАЖЕТЕ ЗА ЕДИН ВИДЕОКЛИП?

 Може ли един видеоклип в YouTube да направи разлика? Този път го тествахме в сътрудничество с института за проучване на пазара Kantar Millward Brown, използвайки инструмента Brand Lift Insights, за да определим ефективността на кампанията и нейното въздействие върху възприемането на марката.Взехме част, създадена за марката MyTaxi, в която логото й се появяваше почти на всеки кадър, а цялото съдържание беше реализирано в брандирани таксита MyTaxi.

 Разделихме представителна извадка от участниците на две (статистически) неразличими групи. Показахме на едната група видеото, а на другата не. След това анализирахме как се различават отговорите на двете групи.

 Сред зрителите на филма положителният рейтинг на марката беше с девет процента по-висок, а склонността да я препоръчват на роднини и познати — с пет процента.Нека подчертаем: единствената разлика между групите беше фактът, че едната е гледала видеото!Освен това респондентите, които са гледали видеото, го описват като „ангажиращо“, „отличително“ и „приятно“ — въпреки че видеото е изцяло брандирано и не оставя никакво съмнение, че е рекламно съдържание.Използвайки типичния за канала на ютубъра формат и интегрирайки марката в контекста на основния епизод, видеото беше прието толкова добре, че едно негово гледане увеличи всички ключови показатели на марката.

В ДЪЛГОСРОЧЕН ПЛАН ТОВА ОЗНАЧАВА ЕФЕКТИВНОСТ

 16 месеца, 28 влиятелни лица и 45 милиона гледания на марката в каналите на ютубърите — това е само част от статистиката на кампанията на марката Play. Дългосрочната кампания беше разделена на етапи, всеки от които беше насочен към постигане на малко по-различна цел.

Първият етап беше генериране на потенциални клиенти.

Снимки на няколко геймъра бяха включени в стартовите пакети на Play. За да получат такъв пакет, потребителите трябваше да попълнят данните си на специална страница и да се съгласят да получават маркетингова информация. Всеки ютубър разпространи 5000 стартови пакета сред своите зрители. Рекорд за брой заявки беше поставен за 24 часа, а останалите участници се включиха на следващия ден.

Вторият етап се фокусираше върху осведомеността и обхвата. Ютуберите - посланици на Play - бяха навсякъде: по телевизията, радиото, на билбордове, в рекламни материали, на интернет платформи и в социалните медии.

Третият етап беше свързан с корпоративната социална отговорност (КСО). В него много ютубъри участваха в съвместно музикално видео с Големия оркестър за коледната помощ, подкрепяйки важна кауза. Какви бяха резултатите от тази иновации?

Възпроизвеждане на изображение

 На първо място, 90% от коментарите за марката бяха положителни, а броят на изказванията за нея се удвоиха. Второ, проучването Brandscope, поръчано от Play, показа, че хората, които са взаимодействали с инфлуенсърите, са имали по-добри мнения за марката. Например, възприятията като „марка, която харесвам и моите приятели“ или „надеждна марка“ са се увеличили с до 12 процента в сравнение с потребителите, които не са взаимодействали с инфлуенсърите. Трето, данните показват, че кампанията с инфлуенсъри е била по-успешна от стандартните онлайн маркетингови активности на марката.

 Помните ли термина "определен шофьор" от началото на статията и обяснението: „Всеки прави това“? По същия начин, в съзнанието на потребителите, не става дума за 28 ютубъри, а за цялата интернет общност, която участва в играта. Кампанията беше реализирана именно под този слоган.

Обобщение на примерите

 Обсъдените примери доказват, че дори силно брандираното съдържание може да бъде прието положително. Важно е не толкова колко пъти продуктът се появява на екрана, а контекстът и историята около него. Традиционните реклами имат по-слаб ефект върху емоциите на зрителите в сравнение с видеоклиповете, създадени от ютубъри, които разбират своята аудитория и знаят как да взаимодействат с нея.

 Създателите на съдържание могат да създадат видеа, които са перфектно адаптирани към целевата аудитория на марката. По този начин се постигат конкретни, измерими резултати, а ключът е в добре планираната стратегия и ясни цели. Брандове като Play и Coca Cola, които дългосрочно си сътрудничат с влиятелни лица, изграждат силни посланици, които имат положителен ефект върху обхвата, доверието и имиджа на марките.

YouTube Студио — какво е това?

YouTube Studio е съкровищница от знания за създателите, където могат да проверят интересни показатели.Той предлага изключително обширни аналитични инструменти, изпреварващи конкуренцията. С негова помощ можете да:

  • Разгледате общото състояние на канала.
  • Внимателно анализирате всеки видеоклип и информацията за начина, по който зрителите са достигнали до съдържанието.
  • Разберете колко време са гледали видеото, дали са се абонирали за канала, в кой момент са решили да спрат гледането, какво друго съдържание на платформата гледат, на каква възраст са и откъде идва гледането.

YouTube Studio със сигурност улеснява:

  • Анализът на динамиката на увеличаването на гледанията на даден видеоклип от публикуването му.
  • Разработването на стратегия за увеличаване на гледаемостта на канала.
  • Сравняването на резултатите с предишни видеа в канала и измерването на резултатите в дългосрочен план.
  • Наблюдението на всички промени в начина, по който зрителите консумират съдържание през последната година

Дали и как съдържанието се препоръчва на Вашата аудитория се влияе от стотици фактори. Трябва обаче да се има предвид, че значението на отделните елементи варира в зависимост от текущия етап на развитие на канала.

Оптимизация по ключови думи

Каналът и първите публикации трябва да се основават на ключови думи, свързани с темата на съдържанието. Първото заглавие е важно, защото включва ключови думи, които хората търсят. Алгоритмите на YouTube ще забележат, че съдържанието е свързано с други канали за видеа, което може да доведе до препоръки на видеа от Вашия канал.

От друга страна, ако заглавието не съдържа информация, която насочва алгоритмите към темата, то няма да е ефективно.

Всеки автор трябва да мисли стратегически и да създаде структура на канала, която да задържи аудиторията и да увеличи взаимодействието със съдържанието.

Плейлистите като инструмент за организиране на видеоклипове

YouTube предлага полезни инструменти за организиране на съдържанието. Комбинирането на видеоклипове в тематични плейлисти ще ги изведе на главната страница на канала. Важно е съдържанието да бъде тематично свързано.

С помощта на инструменти като крайни екрани (интерактивни елементи, показващи се през последните 20 секунди на видеото) или раздели (появяващи се в горния десен ъгъл при гледане на видео), можете да пренасочите зрителите от видео А към видео Б. Това ще удължи времето, което зрителите прекарват с видеата, натрупвайки ценно време за гледане.

С времето, когато каналът започне да натрупва гледания, важността на "сухите" ключови думи намалява, а информацията за аудиторията става значително по-важна.

Социални функции за увеличаване на ангажираността в YouTube

Създателят трябва да се грижи за лоялността на аудиторията и да изгради връзка с нея. Това ще увеличи вероятността зрителите да се върнат за нови видеа. Струва си да използвате допълнителните инструменти, които платформата предлага, като например:

  • Раздел "Общност" (пространство за публикуване на проучвания и текстови или фото публикации)
  • YouTube Stories (кратки видеа, достъпни за аудиторията в продължение на 7 дни от публикуването, подобни на Instagram Stories)
  • YouTube Shorts (много кратки видеа с възможност за добавяне на музика и допълнителни ефекти)

Как работи алгоритъмът на YouTube?

Алгоритмите на платформата знаят кои зрители са гледали предишни видеоклипове, какъв тип съдържание предпочитат, какво пропускат, на каква възраст са и на какви устройства използват YouTube. Аудиторията на платформата е профилирана на базата на множество фактори. С тези данни алгоритмите могат веднага след публикуването на видеото да преценят на кои зрители да го препоръчат и на кои не.

Начинът, по който консумираме съдържание се променя. Всяка година видео съдържанието нараства, а с нуждите на потребителите тематичните категории се разрастват. Публиката посещава YouTube за нещо повече от забавление и музика. Те търсят видеоклипове с инструкции, курсове в различни области, тестове и ревюта на продукти. Прекарваме все повече време в YouTube и ставаме все по-взискателна аудитория.

Сътрудничество с инфлуенсъри: категории на каналите

 От година на година тематичните категории на каналите също се разширяват, а с тях и форматите на видеоклиповете. Инфлуенсърите с радост надхвърлят шаблоните и използват талантите си, за да направят съдържанието по-привлекателно, като създават анимационни сериали, представящи научни факти или правят lookbooks, наподобяващи екшън филми.

 Броят на кампаниите, провеждани с влиятелни лица, също нараства, а с тях и качеството на предлаганите услуги. Инфлуенсърите стават все по-професионални, подобрявайки компетентността си в различни области — творчество, социални медии и др. Създателите се обучават и развиват в конкретни области не само за подобряване на канала си, но и за да отговорят на очакванията на потребителите. Тяхната осведоменост за това как трябва да изглежда ефективното сътрудничество с марките непрекъснато нараства.

Плюсове на работата с инфлуенсър

Все повече марки са наясно със стойността на сътрудничеството в областта на инфлуенсър маркетинга. Преди няколко години темата за инфлуенсърските кампании беше ограничена до еднократни дейности и за тях бяха отпуснакэни малки бюджети. Днес все повече марки залагат в дългосрочен план и мислят стратегически за сътрудничество със създателите. Марките също все повече избират кампании с инфлуенсъри, които надхвърлят света на социалните медии. Създателите са канени на събития, появяват се в телевизионни реклами и техният образ се използва върху продукти.

Можем обаче да говорим за определени личностни черти или набор от умения, които улесняват професионалната дейност в тази платформа. Какво трябва да знае всеки YouTuber?

 Всяка професия, включително работата на YouTuber-а, изисква определена квалификация.За разлика от лекар, архитект, графичен дизайнер или програмист, в този случай не се изисква завършване на определено образование и практическо обучение. Независимо от това, не всеки, който мечтае за кариера в YouTube, може да сбъдне тази мечта. Нека разберем къде се крие тайната на успеха на създателите!

Създателите не са еднакви

  На първо място е важно да се подчертае разликата между създателите в зависимост от избрания от тях формат или стил. Различното предназначение на творчеството изисква запис на влог и съвсем различна подготовка на филм със сюжет, базиран на сценарий, който показва няколко различни локации и герои.Тези, които правят видеоклипове често и публикуват редовно, като същевременно се фокусират върху усъвършенствано редактиране, се нуждаят от по-висока умствена издръжливост и способност да работят под натиска на времето.Има и създатели, чиито видеоклипове се появяват веднъж или няколко пъти месечно, но те са достатъчно сложни, че изискват участието на цял екип от хора. В този случай ютубърът трябва да притежава много умения, например организационни. — отбелязва Мацей Ейсмонт, известен в YouTube като Шо.

  Често се случва създателят, особено в началото на пътя си, да играе ролята както на сценарист, така и на оператор, и на редактор.Придобиването на такъв пакет от компетенции отнема време и усилия, но практиката - прави майстор. Принципът е прост — колкото повече време отделяте за създаване на видео, толкова повече практика придобивате и с течение на времето създавате все по-добро и по-добро съдържание по отношение на качеството.

Намерете мястото си в YouTube

  Мислите ли, че в YouTube има всичко? Разбира се, днес е много по-трудно да бъдеш оригинален, отколкото преди няколко години. Конкуренцията е висока и копирането на съществуващите канали е лош начин за привличане на зрители.Основата е въображението и творчеството. Преди да стартирате нов канал, си струва да направите проучване и да опитате с нещо ново, а не да дублирате стратегии.Тогава шансът Ви за успех се увеличава. — съветват създателите на канала Jelenie Jaja.

  Добрата идея е половината от битката, но дори и най-креативният ютубър ще се сблъска с липса на вдъхновение някой ден.Откъде да вземем вдъхновение за действие тогава? Любопитство към света, изследване на теми от Вашата област на интерес и внимателно наблюдение на текущите събития — това са начини постоянно да подхранвате ентусиазма за по-нататъшна работа и да избегнете творчески застой. YouTuber-ът трябва да следва най-новите тенденции, не само във видеото, но и в модата или музиката, за да може след това, в случай на развлекателни канали като нашия, да ги пародира и да ги изобразява в криво огледало.

— казва Надя, ½ от канала на Бекса.

Познаването на YouTube е важно

  Ако решите да се занимавате с YouTube, е важно да познавате добре „мястото си на работа“. Разбирането на законите и правилата, които управляват платформата, е съществено. Това включва и практиките по отношение на сътрудничеството между създателите, взаимодействието с публиката и техническите аспекти на дейността. Успешното управление на тези елементи е ключово за развитието на канала Ви.

  Правилното оптимизиране на канала Ви също е ключово за растежа му, както при броя на новите абонати, така и при гледанията. Използвайки инструментите, предоставени от платформата, можете да повлияете на позиционирането на канала и съдържанието в търсачките, както и да увеличите ангажираността на зрителите.

  Всеки детайл има значение, включително заглавие, описание, ключови думи и крайни екрани. Познаването на механизмите на YouTube ще Ви даде възможност да разширите обхвата на съдържанието и да достигнете до потенциални абонати многократно.

Няма пряк път

  Изграждането на лоялна общност отнема време. За да убеди публиката, създателят трябва да им предложи някаква стойност — той може да ги възпитава в някаква област или да им осигури забавление.Ако това, което публикува, е интересно за зрителите, те със сигурност ще го уведомят и ще поискат повече.Това обаче не означава, че след второто видео, което не стане вирусно, трябва да скриете камерата в чекмедже. Създателите не трябва да се страхуват да поемат рискове и да експериментират с формати. Те също трябва да бъдат упорити, често с много часове работа.— добавя Шо.

  Затова си струва да пробвате отново и отново, но целта е да създадете качествено съдържание, а не само да увеличите броя на абонатите.Важни са: автентичност, креативност, страст, но и добри отношения с камерата.Наложително е да загърбите срама и несигурността. Хората, които се чувстват като риба във вода пред камерата и не се притесняват от нейното присъствие, е по-вероятно да бъдат гледани.

— добавя Надя Дългош.

Искате ли да си сътрудничите с нас?

Пишете ни. Нека заедно създадем уникална и ефективна кампания!