Инфлуенсър маркетинг

Тъй като чуваме за нарастващия пазар на инфлуенсър маркетинг навсякъде, струва си да обясним какво всъщност е той и как можете да го използвате във вашата марка.

Популярността на уеб създателите и пазарът на инфлуенсър маркетинг непрекъснато нарастват. Според данни на Influencer Marketing Hub пазарът е нараснал от 1,7 милиарда долара през 2016 г. до 9,7 милиарда долара през 2020 г. През 2021 г. пазарната стойност беше 13,8 милиарда долара. Очаква се индустрията да нарасне до стойност от 16,4 милиарда долара тази година. Тъй като чуваме за нарастващ пазар навсякъде, струва си да обясним какво всъщност е той и как можете да го използвате, за да го използвате във вашата марка.

Какво означава инфлуенсър?

Говорейки за инфлуенсър маркетинг, струва си да започнете с това кои са инфлуенсърите. Най-просто казано, това са лидери на общественото мнение, които създават съдържание в социалните медии и събират зрители около себе си. Това, което отличава влиятелните лица от знаменитостите, е преди всичко връзката с публиката и общността. Свързваме знаменитост с някой недостъпен, някой, на когото се възхищаваме, но не сме в състояние да създадем връзка. Знаменитостта хваща окото и има образа, към който искаме да се стремим. Инфлуенсърите са по-скоро като приятели. Те имат по-близки отношения с феновете си и често взаимодействат с тях, например чрез видеоклипове на живо или въпроси и отговори. Публиката може да се идентифицира с тях и като е член на общността, те задоволяват нуждата от принадлежност. В допълнение, традиционно разбираните знаменитости имат признание, изградено в медиите, но те не притежават собствена общност, за разлика от влиятелните лица.

Защо се нуждаем от инфлуенсъри?

Този въпрос вероятно е зададен на голям брой хора, а отговорът е банално прост. Инфлуенсърите ни забавляват, те също са източник на вдъхновение, също когато става въпрос за избор за пазаруване. Според проучване, проведено от IQS 83% от анкетираните казват, че следват инфлуенсърите главно за забавление. Повече от половината (53%) също търсят информация и отзиви за продукти и услуги, а 48% искат да бъдат в крак с случващото се. 40% от анкетираните също признаха, че следват влиятелните лица, защото се интересуват от живота си. Без съдържанието, което влиятелните лица споделят в мрежата, вероятно нямаше да отделим толкова време за него. Социалните медии донякъде напомнят на телевизията, но тук няма конкретна програма и часове за излъчване. Всеки може да намери нещо за себе си и да го гледа по всяко време. Можете ли да си представите популярни социални платформи без влиятелни лица и тяхното съдържание? Ние не го правим:).

Какво е инфлуенсър маркетинг?

Сега, когато установихме кои са влиятелните лица, сега е време да разрешим загадката за това какви са те Инфлуенсър маркетинг . Най-общо казано, това са маркетингови дейности, основани на сътрудничество със създател или група влиятелни лица. Такова сътрудничество може да приеме много форми, а с развитието на инфлуенсър маркетинга обхватът от възможности непрекъснато се разширява.

Форми на сътрудничество с инфлуенсър

В началото сътрудничеството се основаваше основно на Поставяне на продукти в профилите на създателите. Определен плюс на тази форма на сътрудничество е, че не винаги изисква създаването на сложни маркетингови стратегии или огромни финансови разходи. Поставянето може да има много форми - от тестове, до поставяне на продукта като елемент на декора в рамката. Подобно сътрудничество прави продукта по-надежден в очите на потребителите и естествено се свързва с даден влиятелен състав. Популярността на инфлуенсър маркетинга доведе до появата на нови възможности за сътрудничество, като: спонсорирани материали, посланически програми или продукти, подписани с образа на даден инфлуенсър. Напоследък съвместните продукти, създадени от марки и влиятелни лица, също стават все по-популярни. Това ли е целият списък от възможности, които ни предлага инфлуенсър маркетингът? Определено не! Ако искате да знаете колко възможности предлага инфлуенсър маркетингът, просто отидете на уебсайта, който е създаден в сътрудничество с цялата индустрия: Списък с предимствата на инфлуенсърите .

Маркетингови действия за инфлуенсър

Потреблението на традиционни медии в Полша непрекъснато намалява през годините. Във възрастовата група от 16 до 24 години дневното време за гледане на телевизия е намаляло с 20% през последните 4 години. Интересен е и фактът, че 93% от хората, които гледат телевизия, гледат съдържание на смартфона си по време на почивката за реклами. Поради намаляващия интерес към традиционните медии рекламите, излъчвани там, вече не са толкова ефективни, колкото преди. Така че изглежда естествено рекламодателите да видят нов потенциал в социалните медии. В крайна сметка, според проучване, проведено от IQS, цели 96% от анкетираните на възраст 12-55 години следват поне един инфлуенсър. Освен това цели 74% от анкетираните вземат решения за покупка по настояване на уеб разработчика. Този интерес се потвърждава от факта, че кампаниите с влиятелни лица генерират до 6 пъти по-добри резултати от традиционните цифрови инструменти и 3,5 пъти по-ниска цена на обхват.

Колко струва да бъдете популяризирани от инфлуенсър?

Няма ясен отговор на този въпрос, но едно е сигурно — инфлуенсър маркетингът е разнообразен и гъвкав. От една страна, големите международни марки могат да си сътрудничат с влиятелни лица, а от друга страна е идеален и за по-малки компании, които имат много по-малък бюджет. Можем обаче да определим средните разходи, направени от компании, които използват маркетингови кампании за инфлуенсър в своите стратегии. Според данните на агенцията LTTM, която през 2021 г. завърши общо 2505 сътрудничество, средно за едно изпълнение с ютубер рекламодателят плати средно 18,8 хиляди PLN. Това обаче не е сумата, която всяка марка трябва да похарчи, за да започне работа с инфлуенсър.

Какво популяризират влиятелните лица?

Разнообразието от съдържание, което влиятелните лица създават, ви позволява да си сътрудничите с марки от почти всяка индустрия. Всяка компания ще намери място за себе си. Важно е обаче тя да избере създател, чието съдържание отговаря на нейните ценности, а също и да достигне до избраната целева група. Много често инфлуенсър маркетингът се използва от марки, свързани с индустрията за красота, мода или FMCG и дори HORECA, но всъщност е трудно да се намери индустрия, която не е използвала инфлуенсър маркетинг в своята стратегия.

Какво дава инфлуенсър маркетингът?

Увеличаването на обхвата на влиятелните лица и все по-новите форми на сътрудничество укрепват позицията на инфлуенсър маркетинга в света на рекламата. Това е инструмент, който непрекъснато се развива и се адаптира към нуждите на пазара. Ако искаме да постигнем задоволителни резултати от дадена рекламна кампания, не бива да я пропускаме. Сътрудничеството със създателя е преди всичко идеална форма за популяризиране на марката. Ефективността му се потвърждава от все по-зрелищни действия и техните резултати. Използването на инфлуенсър маркетинг позволява гъвкавост и разнообразие във възможностите за сътрудничество. Рекламодателят решава дали иска да използва еднократно предлагане на продукти, дългосрочна програма за посланици или постоянно сътрудничество, или да използва образа на създателя от време на време при създаването на канал за марка. Всяко от тези действия може да донесе много ползи не само за образа, но и за продажбата на продукти. Инфлуенсър маркетингът спестява не само пари, но и време. Рекламодателят не е длъжен да подготвя рекламни материали, да организира фотоплан или да координира графика — инфлуенсърът ще се погрижи за правилното излагане на продукта. Освен това влиятелните лица са лидери на мнението за публиката. Техните препоръки или препоръки са по-ценни от тези на анонимни хора в интернет. Поставянето на продукт в профила на създателя увеличава доверието, поради което хората могат да решат да го купят.

Искате ли да си сътрудничите с нас?

Ако искате да се присъедините към нашата мрежа или да си сътрудничите с конкретен създател - просто ни пишете съобщение!