Как изглежда пазарът на инфлуенсър маркетинг в България?
В България пазарът на инфлуенсър маркетинг се развива много динамично от няколко години. За да разберете този свят и да сте в крак с него, трябва да го анализирате от три гледни точки: потребител, инфлуенсър и марка.
В България пазарът на инфлуенсър маркетинг се развива много динамично от няколко години. За да разберете този свят и да сте в крак с него, трябва да го анализирате от три гледни точки: потребител, инфлуенсър и марка.
Начинът, по който консумираме съдържание, се променя. Всяка година видео съдържанието нараства и с нуждите на потребителите тематичните категории се разширяват. Публиката достига до YouTube за нещо повече от забавление и музика. Те търсят видеоклипове с инструкции, курсове в избрани области, тестове и прегледи на продукти. Прекарваме все повече време в YouTube и сме все по-взискателна аудитория.
Сътрудничество с инфлуенсъри - Категории канали
От година на година тематичните категории канали също се разширяват, а с тях и форматите на видеоклипове. Инфлуенсърите са щастливи да надхвърлят шаблоните и да използват талантите си, за да направят съдържанието по-привлекателно, като например създаване на анимационни сериали, представящи научни факти или правене на lookbooks, наподобяващи екшън филми.
Броят на кампаниите, провеждани с влиятелни лица, също се увеличава, а с тях се увеличава и качеството на предлаганите услуги. Инфлуенсърите стават по-професионални, като подобряват компетентността си в различни области — продукция, социални медии и др. Създателите се обучават и развиват в конкретни области не само за подобряване на канала си, но и поради желанието да отговорят на очакванията на клиентите. Тяхната осведоменост за това как трябва да изглежда ефективното сътрудничество с марките непрекъснато се увеличава.
Плюсове на работата с инфлуенсър
Все повече марки са наясно със стойността на сътрудничеството в областта на инфлуенсър маркетинга. Преди няколко години темата Инфлуенсерски кампании бяха ограничени до еднократни дейности и за такива дейности бяха отпуснати малки бюджети. Днес все повече марки залагат в дългосрочен план и мислят стратегически за сътрудничество със създателите. Марките също все повече избират кампании за инфлуенсъри, които надхвърлят света на социалните медии. Създателите са поканени на събития, появяват се в телевизионни реклами и техният образ се използва върху продукти.
Искате ли да си сътрудничите с нас?
Ако искате да се присъедините към нашата мрежа или да си сътрудничите с конкретен създател - просто ни пишете съобщение!