Възможности за сътрудничество в YouTube

Сред видео услугите, налични на пазара, YouTube води пътя - почти 21 милиона полски потребители на интернет го използват всеки месец. Това е важен сигнал за маркетолозите, които трябва уверено да се ориентират в света на инфлуенсърния маркетинг и продуктовото пласиране.

В продължение на много години наблюдаваме промяна в медийното потребление, която е пагубна за традиционната телевизия — според проучване на Deloitte очакваме още по-голямо увеличение на популярността на онлайн видео и мобилните устройства. Сред видео услугите, налични на пазара, YouTube е водещ — почти 21 милиона полски потребители на интернет го използват всеки месец. Това е важен сигнал за маркетолозите, които трябва уверено да се ориентират в света на инфлуенсърния маркетинг и продуктовото пласиране. С нашето ръководство намирането на себе си във формати на youtube ще бъде много лесно!

Наблюдаваните промени се дължат, наред с други неща, на нарастващото самосъзнание на младия зрител. Достъпът до нелинейни услуги е в съответствие с нуждите на съвременния потребител, който иска сам да реши какъв материал ще гледа в даден момент и кога ще се върне към него отново. Той получава тази възможност в YouTube, платформа, където лесно може да пресее натрапчиви, безполезни рекламни съобщения и да гледа само това, което е ценно за него. И така, как да създадем интересно и ангажиращо съдържание, до което зрителят ще посегне по избор? В YouTube има много възможности — изборът на правилния формат зависи преди всичко от това каква цел иска да постигне марката. Ето 9 начина за популяризиране, които всеки маркетолог трябва да знае.

Поставяне на продукти

Ключът към реализираното поставяне на продукта, който ще бъде наблюдаван с удоволствие и ще потъне в паметта на получателя, е вниманието към последователността на сюжета. По-добре е да избягвате снимки с продукта на заден план, които не съответстват на историята и прекалено натрапчивите рекламни съобщения. Пример за добро разположение е сътрудничеството на марката Hochland с момичетата от канала Asparagus. Сирената са естествена част от историята и не влияят негативно на възприемането на цялата история. Напротив, материалът, който беше разгледан повече от 0,5 милиона пъти, получи повече от 33 хиляди „фута нагоре“ и накрая около 96% положителни оценки.

Специална секция, марково съдържание

Епизод, изцяло посветен на марката, трябва да се основава на сценарий, който ще задържи вниманието на зрителя и да не създава впечатление за няколко минути реклама. Пример? „Моят дневник на червилото“ от Lamakeupebelli, материал, който е представянето на новата линия червила на Estée Lauder, която се характеризира преди всичко с голямо внимание към качеството на производството. За този филм средното време за гледане е над 2,5 минути, а броят на „лапите нагоре“ представлява 99% от всички реакции.

Продуктът като герой

Не всеки материал, създаден в сътрудничество с ютубер, трябва да приеме формата на класическо разположение. Представете си, че трябва да предложите продукт от мебелната индустрия, който искате да заинтересувате широка аудитория. Искате потенциалният клиент да знае неговите предимства и функционалност. Идеалното решение ще бъде да се използва формат, който благодарение на добре написана история ще направи конкретен продукт главен герой на епизода. Той реализира такова творение на канала си Ziemniak. В сътрудничество с марката Meblik той подготви видео, в което точка по точка показва цялата колекция от оборудване, подписано от Междузвездни войни, и между другото направи подарък на малката си сестра Мадзионка и тайно реновира стаята й. Положителната „шега“ на сестрата беше наблюдавана от почти 580 хиляди души, а самият материал събра повече от 98% от положителните оценки.

Тест/Преглед

70% от тийнейджърите се доверяват на дигиталните влиятелни лица повече от класическите знаменитости Прегледът, подготвен от ютубера, който ще представи всички предимства на продукта като част от материала, е голяма стойност както за марката, така и за зрителите, фокусирани около канала.Тестът за самобръснач на Wilkinson, подготвен от Potato, се състои от два етапа. Първият беше стандартен, надежден тест за използваемост. Във втория разработчикът реши да лети в балон, за да тества самобръснача в екстремни условия. И двата видеоклипа не само помогнаха за изграждането на органичен обхват в целевата аудитория, но и се превърнаха в нетърпеливо гледано рекламно създаване.

Социална кампания

Дигиталният инфлуенсър може да изгради силна и ангажирана общност, която е готова да взаимодейства и да разчита на мнението на създателя. Следователно социалната кампания, подготвена с ютубер, има по-голямо въздействие върху аудиторията от стандартната реклама. Пример за това е действието „Игра за живота на кучето“, вградено в Minecraft. Управителят на магистрала А4 Катовице-Краков обърна внимание по нестандартен начин на проблема с изоставянето на кучета по пътищата. С помощта на ютубери, включително и най-популярния канал за Minecraft в Полша — RoxMB, клиентът подготви състезание за играчи, чиито участници трябваше да проектират своя собствена карта в Minecraft. И накрая, филмите, публикувани от създателите, генерираха повече от 800 хиляди гледания, компанията получи повече от 200 конкурсни заявки и преди всичко успешно започна национална дискусия по важна тема.

Стратегическо сътрудничество

Създаване на силни посланици, обучение на зрители и повишаване на тяхната лоялност към марката. Това са само някои от предимствата на предприемането на дългосрочно стратегическо сътрудничество с влиятелни лица. Марка, която успешно реализира дългосрочни дейности с уеб разработчици от години, е Play. Най-популярните ютубери подкрепиха, наред с други, акция, насърчаваща клиентите на мрежата да регистрират предплатени карти — #akcjarejestracja: „Целият интернет отиде на Play“ и два пъти отиде с марката в Przystanek Woodstock. Тази година група посланици — наред с други Szparagi, Lisie Pieklo, Mietczyński, Płówny Nawau, Kocham, Лукаш Якобиак, Maciej Dąbrowski, loveandgratshoes и Martin Stankiewicz участваха в 24-часово предаване на живо, чиято цел беше да подкрепи набирането на средства през януари за WOŚP. В рамките на един час броят на хората, които гледат предаването на живо, достигна 120 хиляди. Благодарение на такова голямо участие на публиката, Play дари до 400 хиляди PLN за сметката на Великия оркестър на коледната благотворителност.

Използване на изображението

Ами ако обърнете ролите и вместо да показвате продукта в социалните медии на създателя, поканите ютубера в собствения канал на марката? Това е ефективна форма на промоция, която ще привлече нова аудитория и ще повиши осведомеността за продукта. Пример за такова сътрудничество е кампанията #mojepowietrze, която ING Bank Śląski реализира в рамките на своите социални канали. В кампания, която насърчи хората да преминат към велосипеди, да използват енергийно ефективно оборудване и да участват активно в борбата срещу смога, поредица от рекламни спотове съпоставят привидно различни личности, за да покажат споделената си грижа за околната среда. Лицата на кампанията бяха, наред с други, MiShon и EMCE и благодарение на участието им почти 1800 души успяха да се ангажират, които публикуваха снимки, маркирани с хаштага #mojepowietrze в социалните си медии.

Искате ли да си сътрудничите с нас?

Ако искате да се присъедините към нашата мрежа или да си сътрудничите с конкретен създател - просто ни пишете съобщение!